شرکت اپل در حال اخراج افراد از خرده فروشی های خودش است

apple

اخراج کارمندان اپل = به نظر می رسد تغییر برای شرکت اپل نیز مانند سایر شرکت های رقیب، در حال انجام است.

اخراج کارمندان اپل
اخراج کارمندان اپل در خرده فروشی ها

به صورت خلاصه:

. اپل اخراج کارمندان خود را از خرده فروشی ها آغاز کرده است.

. این شرکت برای افرادی که نمی توانند موقعیت های جدیدی را در اپل پیدا کنند تا چهار ماه حقوق پایان کار اختصاص می دهد.

پس از طفره رفتن از اخراج برای مدتی طولانی، اپل بالاخره شروع به اخراج کارمندان کرد. جدیدترین اطلاعات نشان می دهد که اپل شروع به اخراج کارمندان از تیم خرده فروشی خود کرده است. بر اساس گزارش‌های بلومبرگ و بیزینس اینسایدر، انتظار می‌رود تعدیل نیرو در مقیاس بسیار کوچک‌تر از سایر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون، متا و مایکروسافت باشد، اما همچنان برای اپل قابل توجه است. برای یادآوری، گوگل نزدیک به 12000 کارمند را اخراج کرده بود، آمازون با 27000 نفر در صدر جدول قرار دارد، متا که نزدیک به 21000 کارمند را اخراج کرد و مایکروسافت حدود 10000 کارمند را اخراج کرد.

در گزارش بلومبرگ آمده است که اخراج ها برای کاهش هزینه ها انجام نشده است. اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که چه تعداد از افراد تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، هر دو رسانه نشان می‌دهند که اخراج‌ها در داخل انجام می‌شوند. کارکنان آسیب دیده از بخش مسئول ساخت و نگهداری فروشگاه های خرده فروشی اپل هستند.

این شرکت برای افرادی که پس از مهلت مقرر یعنی تا پایان هفته برای درخواست پست‌های جایگزین نمی‌توانند موقعیت‌های جدیدی در اپل پیدا کنند، تا چهار ماه حقوق پایان کار اختصاص می دهد. این اولین اخراج کارمندان تمام وقت اپل از زمان شروع همه گیری است.

مدیرعامل تیم کوک قبلا گفته بود که اخراج کارکنان “آخرین راه حل” برای شرکت است. با این حال، اپل هزینه ها را به روش های دیگری کاهش داده است، از جمله اخراج پیمانکاران، خالی گذاشتن برخی از موقعیت ها، کاهش سرعت استخدام، تاخیر در پاداش ها، کاهش بودجه سفر و عقب انداختن پروژه ها.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر در پاسخ به فشارهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری، کاهش قابل توجه مشاغل را اعلام کرده‌اند. با وجود مقیاس نسبتاً کوچک اخراج‌های اپل، این شرکت دیگر نمی‌تواند ادعا کند که هرگز به کاهش مشاغل متوسل نشده است.

در یک یادداشت مرتبط، کوک حتی برای کاهش هزینه ها دستمزد خود را کاهش داد. غرامت کل هدف آقای کوک در سال 2023، 49 میلیون دلار است، که بیش از 40 درصد از کل غرامت هدف او در سال 2022 کاهش یافته است. با در نظر گرفتن اندازه، وسعت و عملکرد نسبی اپل، کمیته جبران خسارت نیز قصد دارد غرامت هدف سالانه آقای کوک را بین دو گروه قرار دهد.

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.