اتهام و اخراج کارمندان متا

اخراج کارمندان متا

طبق گزارش‌های‌ درج شده برخی از کارمندان متا، حساب‌ها و اطلاعات کاربری از دست رفته را در ازای دریافت بیت کوین به هکرها می فروشند. اخراج کارمندان متا باعث شده است تا دنبال کنندگان این موضوعات به دنبال دلایل این تصمیم باشند.

کارمندان متا
اخراج کارمندان متا

تخلف کارمندان متا

در روزهای اخیر شاهد اخراج تعدادی از کارمندان بخش امنیتی متا و دیگر شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله توئیتر هستیم اما دلیل این تصمیم گفته نشده بود.

اما اکنون با توجه به گزارش های منتشره مشخص شده است که برخی از کارمندان بخش امنیتی متا اطلاعات شخصی و جزئیات ورود به سیستم کاربران را به هکرها می فروختند.

حتی مشخص شده است که این کارمندان متخلف با استفاده از ابزارهای بازیابی حساب های متا (Oops) هزاران دلار رشوه از کاربران برای دسترسی به حساب های خود دریافت کرده اند.

ابزار Oops

ابزار Oops به کارمندان متا این اجازه را می دهد که گزارش هایی را در مورد حساب های از دست رفته و غیر قابل دسترسی تهیه کنند و سپس کنترل آن ها را به حالت قبل برگردانند.

با توجه به گزارش های وال استریت ژورنال استفاده از این ابزار افزایش یافته است به طوریکه از 22 هزار عملیات در سال 2017 به 50270 مورد در سال 2020 رسیده است. این درحالیست که قرار بود طبق قوانین استفاده از این ابزار در مواقع ضروری امکان پذیر باشد.

«اندی استون»، سخنگوی شرکت متا در بیانیه‌ای به وب‌سایت Engadget توضیح داد که این شرکت به انجام «اقدامات مناسب» علیه هر کسی که با کلاهبرداری خدمات را ارائه کند، ادامه خواهد داد. Allied Universal نیز گفت که همیشه به‌طور جدی نسبت به گزارش‌های تخلف پاسخ می‌دهد.

این گزارشات در حالی منتشر شده است که متا هفته گذشته تصمیم گرفت 11 هزار کارمند خود را اخراج کند و طبق اطلاعیه های مختلف قصد دارد 871 کارگر دیگر را تا اوایل سال آینده میلادی در سه دفتر واقع در نیویورک اخراج کند.

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.