فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین روی پلتفرم داخلی مشمول به منزله دریافت مجوز است

زارع پور - دریافت مجوز

زارع‌پور: کسب و کارهای آنلاین می توانند با ارائه برخی اطلاعات درخواستی هنگام ثبت‌نام آنلاین در پلتفرم‌های مشمول، اقدام به دریافت مجوز کنند.

زارع پور - دریافت مجوز

آنطور که زارع‌پور اعلام کرده ثبت‌نام و آغاز فعالیت کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی مشمول، به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.

رونمایی از طرح حمایت از کسب و کارهای مجازی

این طرح در قالب چهارده ماده و سی بسته حمایتی برای کسب و کارها آنلاین آماده شده است.

در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات با انتشار ویدئویی در یک پیام‌رسان داخلی از تسهیل ارائه مجوز به کسب‌وکارها سخن گفت:

(کسب‌وکارها) نگرانی‌هایی در زمینه مجوز دارند، ما در اینجا تدبیری با هماهنگ وزارت اقتصاد اندیشیده‌ایم که هر کسی در پلتفرم‌های مشمول فعالیت و کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، ثبت نامش در پلتفرم به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.

به گفته وی احتمالا در حین ثبت‌نام آنلاین کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی مشمول، درگاه ملی مجوزها چند اطلاعات از افراد بخواهد که بایستی آن‌ها را ارائه کنند و در صورت بارگذاری اطلاعات، مجوز را دریافت خواهند کرد.

بنابر وعده وزیر ارتباطات، قرار است این هفته ضوابط مشمول شدن پلتفرم‌های داخلی در طرح دولت مشخص شود تا پلتفرم‌های خواستار دریافت این حمایت‌ها بتوانند درخواست خود را ابلاغ کنند.

لازم به ذکر است این بسته حمایتی، موضوعات مختلفی همچون ضمانت وام با حساب کاربری تا جذب فالوئر برای کسب‌وکارها را شامل می‌شود. در این طرح حمایت‌های تبلیغاتی،استفاده از حساب کاربری به عنوان وثیقه، معافیت‌های مالیاتی، تیک آبی احراز هویت و… در نظر گرفته شده است.

بسته حمایتی دولت از کسب‌وکارهای آنلاین، موافقان و مخالفانی دارد. مخالفان معتقدند آسیبی که کسب و کارها در این مدت می بینند بسیار بیشتر از طرح های به ظاهر امیدبخش دولت است.

به گفته فعالین فین‌تک، بخش عمده‌ای از حمایت‌های این بسته خدماتی است که فین‌تک‌ها در حال حاضر ارائه می‌دهند از همین رو این سوال مطرح شده در چنین شرایطی دیگر چه نیازی به ارائه حمایت دوباره است.

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.