مایکروسافت: همه چیز باید به پایان برسد حتی ویندوز ۱۰

window_universe-wallpaper-1920x1200

پشتیبانی از سیستم‌عامل در عرض چهار سال به پایان می‌رسد. و در حالی که این روز این هفته بالا رفت، مهم است به یاد داشته باشید که قبل از ویندوز ۱۰ تا ۲۰۱۵، مایکروسافت اعلام کرد که فقط به updates ۱۰ سال تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد.

 

مایکروسات تا چهار سال ۲۰۲۵، حمایت از ویندوز ۱۰ را در چهار سال ۲۰۲۵ قطع خواهد کرد.

این اعلامیه، که در یک سند پشتیبانی یافت شد که عمر حمایت ویندوز ۱۰ را مشخص کرد، زمانی که Thurrott.com در پایان پشتیبانی گزارش داد، “این اولین باری است که مایکروسافت تا به حال پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را توصیف کرده‌است”، سایر خروجی‌های فن‌آوری روز دوشنبه ۱۴ ژوئن با داستان‌های مشابهی دنبال شدند.

موضوع چیه؟ چرا مایکروسافت یک اعلان بالقوه  را بر روی سایت ایجاد می‌کند که در حالی که مهم است، در بهترین حالت برای بسیاری از کاربران نامعلوم است؟ یا فقط یه سوتفاهم پیش اومده؟

مایکروسافت به تنهایی پاسخ قطعی به این سوالات را می‌داند و برخی دیگر در مورد پشتیبانی – بخشی از ویندوز که برای شرکت و برنامه‌ریزی IT بسیار حیاتی است. اما ما می‌توانیم برخی از اطلاعات را از همه این ها به عنوان مثال برای اولین بار در پرتاب کردن ساقه‌های استعاری yarrow استعاری در تلاش برای بخشیدن به Windows چینگ، چرخه پشتیبانی به دست آوریم.


اکتبر سال ۲۰۲۵ است.
در سیاه و سفید، مایکروسافت اعلام می‌کند که ویندوز ۱۰ – Home، Pro، Enterprise، Education – will ۱۴ اکتبر، ۲۰۲۵، چهار سال و چهار ماه می‌باشد.

یک یادداشت آبی به این مضمون اضافه می‌کند که “این” پایانی “است و به مشتریان یادآوری می‌کند که” مایکروسافت تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به پشتیبانی حداقل یک شبکه نیمه اول تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ ادامه خواهد داد.” اما این تاریخ – حداقل یک ماه و سال – تا ابد به بازنشستگی ویندوز ۱۰ مرتبط بوده‌است.

هفته قبل از ویندوز ۱۰ جولای ۲۰۱۵، مایکروسافت اعلام کرد که با به روزرسانی ها برای ۱۰ سال، تا اکتبر ۲۰۲۵، و در دوره Mainstream سنتی و نیم یک دهه از سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند. (به این ترتیب، همانطور که Computerworld در ماه جولای گزارش داد، حسابداری مایکروسافت از ۱۰ سال پشتیبانی برای ویندوز ۱۰ در نهایت اظهارات منفرجه مایکروسافت را در مورد حمایت روشن کرد. از ژانویه ۲۰۱۵، مایکروسافت گفته بود که ۱۰ سال در طول عمر حمایت از این دستگاه “پایدار” خواهد بود، ” یک عبارت جدید از برند که آن را تعریف نمی‌کند، مهم نیست چند بار این کار را انجام دهد.

در حقیقت، مطابق با ماشین Wayback بایگانی اینترنت، the که توسط Thurrott.com نقل و تکرار می‌شوند، شامل ۱۴ اکتبر، ۲۰۲۵، تاریخ و حتی هشدار برجسته از حداقل اکتبر ۲۰۲۰ هستند.

(اگرچه ماشین Wayback در مورد تاریخ Home Home / Pro و Enterprise – end ‘ explicit، که امسال به تنهایی برای تایید تاریخ‌های بازنشستگی برای ارتقا ویژگی‌های خاص بازدید کرده‌اند، جعبه بزرگ آبی را به خاطر نمی‌آورد و متوجه پایان ۱۰ ساله برای ویندوز ۱۰ ساله نشده است. عجیب است.)

به عبارت دیگر، مهم نیست که چه تعداد مقالات آنلاین تایید می‌کنند که بازنشستگی ۲۰۲۵ یک چیز جدید است، یک مهلت تنها در حال حاضر توسط مایکروسافت بیان می‌شود، که این طور نیست.

 

ویندوز ۱۰ به پایان می‌رسد. این کار چگونه عملی می شود؟

جالب‌ترین قسمت روی صفحات چرخه عمر پشتیبانی برای ویندوز ۱۰، Pro، سازمانی و آموزشی هشداری است که بیان می‌کند، “مایکروسافت تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به پشتیبانی حداقل یک شبکه نیمه سالانه ادامه خواهد داد”.

در حالی که این برنامه هیچ چیز نزدیک به طرحی برای اینکه چطور مایکروسافت ویندوز ۱۰ – ۱۰ را غروب خواهد کرد را نمایش نمی‌دهد، رویداد مجازی هفته بعد در ۲۵ ژوئن آینده سیستم‌عامل را مشخص خواهد کرد – چیزهایی وجود دارند که می‌توانند از تلاقی توجه و آهنگ انتشار ویندوز به دست آیند.

این شرکت به دلیل فواصل بین یک ویژگی ارتقا یافته و انقضای آن – ۱۸ یا ۳۰ ماه پشتیبانی از مایکروسافت تعهد کرده‌است که این شرکت باید تا قبل از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به ارتقا امکانات دست یابد.

 

 

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.