متوقف شدن فعالیت پایانه های فاقد اینماد

اینماد

طبق اطلاعیه شاپرک به مدیران شرکت های پرداخت یار از 24 آبان ماه 1401 فعالیت پایانه های فاقد اینماد متوقف خواهد شد.

در هفته دوم بهمن ماه سال گذشته قانون لزوم اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی تصویب شد .

اینماد

آنطور که در این نامه آمده است، بانک مرکزی موظف است در چارچوب قوانین و مقررات عمل کند. و ارائه درگاه پرداخت مجازی به کسب‌وکارهای اینترنتی توسط شرکت خدمات پرداخت و پرداخت‌یارها را صرفا برای دارندگان دارای نماد اعتماد الکترونیکی امکان‌پذیر کند. و در صورت ابطال یا تعلیق نماد اعتماد الکترونیکی به صورت برخط از ادامه خدمات جلوگیری کند. همچنین درگاه‌های پرداخت مجازی که پیش از این بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیکی ارائه شده‌اند را ظرف مدت سه ماه ملزم به دریافت اینماد کند. پس از پایان این مهلت، از ارائه خدمات به آنها جلوگیری کند.

بعد از انتشار این نامه انتقاد هایی از طرف برخی از فعالین حوزه فین تک منتشر شد. از جمله این افراد می توان به مهدی شریعت مدار، رئیس انجمن فین تک اشاره کرد . وی این تصمیم را باعث افزایش نارضایتی ها در این شرایط اعلام کرد و آن را به تیر خلاص حاکمیت به کسب و کارهای فعال تو در این زمینه تشبیه کرد.

رئیس انجمن فین تک در گزارش هایی این چنین به این موضوع واکنش نشان داد:

این نامه در حالی منتشر شده که آنها در حال رایزنی با بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز بوده‌اند. از دو هفته گذشته که قیمت ارز در کشور افزایش پیدا کرد، بانک مرکزی تمهیداتی را مانند عرضه دلار دیجیتال یا عرضه دلار ارزان در بازار در نظر گرفت. در کنار این کارها بانک مرکزی به پلتفرم‌های رمز ارز و انجمن‌های صنفی اعلام کرد که سقف ورودی پلتفرم رمزارز کاهش پیدا می‌کند. در ابتدا بانک مرکزی اعلام کرد که سقف ورودی پلتفرم‌های رمزارز به ۵ میلیون تومان کاهش پیدا می‌‎کند؛ اما در نهایت با رایزنی‌های صنفی قرار شد این سقف به ۲۵ میلیون تومان تغییر کند.»

شریعتمدار می‌گوید این نامه و اجرای آن به موج ناراضیتی کسب‌وکارها در ماه‌های اخیر به دنبال قطع اینترنت می‌افزاید و باعث افزایش مهاجرت آنهم از نوع شرکتی خواهد شد. 

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.