پیشگویی آینده فناوری و تکنولوژی

پیش بینی آینده تکنولوژي

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آینده‌ پژوهان به طرح ایده‌های جنجالی و گاهی ترسناک درباره آینده فناوری و دانش بشری شهرت دارند و مصرانه به دنبال تقویت ابزارها و شیوه‌های زندگی هستند. بسیاری از این ایده‌ها مثل سفر در زمان هنوز محقق نشده است.

از یک سو، پرونده بعضی اختراعات در همان مراحل آزمایشگاهی بسته می شود و هرگز در اختیار عموم قرار نمی گیرد. از سوی دیگر، بعضی اختراعات با سرعت وارد بازار مصرف می شود، حال آن که جامعه هنوز آمادگی و فرهنگ لازم را برای استفاده از آن ندارد.

ظهور ویروس کرونا زندگی بشر را تغییر داده و قرنطینه، شهرهای جهان را به شکلی درآورده که قبلا ندیده بودیم. هرچند با فروکش کردن بیماری چهره‌ی جهان به مرور به حالت قبلی بازمی‌گردد، اما تجربه‌ی این همه‌گیری بیماری احتمالا تاریخ را به قبل و بعد از خود تقسیم می‌کند و بسیاری از ابعاد زندگی ما را تغییر می‌دهد.

در حال حاضر مردم زمین در سراسر دنیا به دنبال جایگزین کردن فعالیت‌های فیزیکی خود با روش‌های دیجیتالی هستند تا بتوانند آن‌ها را ادامه دهند، خواه این فعالیت‌ها شغلی باشند یا آموزشی و حتی تفریحی. حالا تک تک مردم زمین تاثیر فناوری در زندگی خودشان را بیش از پیش احساس می‌کنند و این موضوع می‌تواند برای همیشه رابطه ما را با فناوری‌های نوین تغییر دهد.

اما ما در این مطلب قصد داریم تکنولوژی های پیش رو را بدون در نظر گرفتن ویروس کرونا بررسی کنیم با چیپست همراه باشید

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5472″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2021

امکان دسترسی به اینترنت وایرلس در 85 درصد از نقاط کره زمین

با توجه به افزایش جمعیت و عبور و مرور در خیابان ها و در پی آن آلوده تر شدن کره زمین بی شک محققان و فعالان حوزه تکنولوژی مردم را به در خانه یا محیط کار خود ماندن تشویق می کنند که به طور کلی این کار مستلزم پیشرفت خدمات الکترونیک است و از آنجایی که خدمات الکترونیکی نیاز به اینترنت جهانی دارد پس به نظر ما سال 2021 سال گسترش سیستم اینترنت وایرلس است به طوری که پیش بینی میشود تقریبا در 85 درصد از نقاط کره زمین اینترنت وایرلس با سرعت مناسب پوشش دهی می شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5473″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2022

وضع قوانین رفتار انسان ها و ربات ها در ایالت متحده و اروپا و تعیین وضایف آنها نسبت به همدیگر

از یک سو با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ربات ها برای راحتی کار و کمک آنها به انسان بسیار نیاز می شود و وجود آنها بسیار ضروریست از سوی دیگر شاید کمی این عنوان ترسناک به نظر برسد . شاید این باور در بین انسان ها به وجود بیاید که ربات ها ممکن است از کنترل خارج شوند

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5474″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2024

اجباری شدن هوش مصنوعی در خودروها و عدم اجازه نشستن پشت خودروی فاقد هوش مصنوعی

با توجه به اشتباهات انسانی در هنگام رانندگی از قبیل خوردن و آشامیدن و خواب آلودگی در نتیجه بروز تصادفات و به خطر افتادن جان سرنشینان در سال های اخیر استفاده از هوش مصنوعی و رانندگی خودکار در ذهن بسیاری از شرکت های تولید کننده خودرو در جهان بوده است به نظر می رسد سال 2024 این فناوری به طور جدی پیگیری شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5475″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2025

تشکیل بازارهای بزرگ عضوهای مصنوعی بدن انسان

جاودانه بودن و زندگیه همیشگی انسان همواره یکی از دغدغه ها و آرزوهای انسان در طول زمان بوده است و همانطور که در فیلم های تخیلی ساخته شده هم مشاهده کرده اید در بیشتر اوقات شخصی با قلب مصنوعی و مغز رباتیک حتی اندام مصنوعی سال های سال به زندی ادامه می دهد. اما آیا ممکن است این اتفاق در آینده بیفتد ؟ ما پیش بینی می کنیم سال 2025 به راحتی می توانید عضوهای از دست رفته بدن را با عضوهای مصنوعی جایگزین کنید .

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5476″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2028

ارزان و قابل دسترس شدن انرژی خورشیدی برای مصرف ساکنان زمین

انرژی های تجدید ناپذیر با توجه به استفاده بی رویه مردم به زودی به اتمام میرسد بنابراین باید دنبال راه های جایگزین برای تولید انرژی های مورد نیاز زندگی روزمره خود بود . انرژی خورشیدی بی شک یکی از ماندگارترین انرژی های موجود در هستی است که با استفاده از تکنولوژی های پنل خورشیدی می توانید از گرما و تابش مستقیم خورشید بر روی آنها استفاده کنید و تولید برق کنید . این کار همینک در بسیاری از روستاهای دورافتاده ایران در حال اجراست برای تولید برق در هنگام شب یا استفاده وسایل برقی برای تولید آب قابل شرب و … اما به نظر هزینه های این پنل خورشیدی بسیار بالا باشد که پیشبینی می کنیم این سیستم تا سال 2028 ارزانتر و قابل دسترس تر شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5477″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2030

گسترش استفاده از فناوری نانوتکنولوژی در صنعت

همینک در بسیاری از کشورها حتی ایران از فناوری نانو استفاده های بی شماری میشود اما پیش بینی می شود سال 2030 سال فناوری نانو باشد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5478″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2031

استفاده از چاپگرهای سه بعدی اعضای بدن در تمام بیمارستان ها

قائدتا استفاده از اعضای مصنوعی در بدن نیازمند تولید ساده و در عین حال در دسترس این قطعات است . شاید بسیاری از بیمارها احتیاج به دستگاه پمپاز خون و جایگزین قلب داشته باشند بنابراین باید این اعضا سریعا به بیمار برسد بنابراین پیشبینی میکنیم در سال 2031 تمام بیمارستان ها مجهز به دستگاه چاپگر سه بعدی اعضای بدن شوند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5479″ img_size=”large”][vc_column_text]

سال 2038

ظهور ربات های انسان نما مجهز به هوش مضاعف

دقیقا همانند فیلم های تخیلی ممکن است انسان ها با پرداخت هزینه های هنگفت ربات هایی شبیه به خود تولید کنند که بسیاری از کارهای روزمره را انجام دهند و خود در استراحت و آسایش کامل باشند و بدین شکل از بیماری و استرس دور باشند. به نظر شما آیا 18 سال بعد این اتفاق ممکن می شود؟

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5480″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2040

کاشت موتور جستجو در بدن انسان و مشاهده نتیجه آن روی لنز یا عینک مخصوص

همینک هم شرکت آیفون و بسیاری از شرکت ها از این قابلیت به صورت محدود استفاده میکنند . مثلا استفاده از عینک های واقعیت مجازی یا عینک هایی که مشخصات شخص تماس گیرنده را بر روی شیشه های خود نشان می دهند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5481″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

سال 2041

افزایش توان اینترنت به میزان 500 برابر امروز

کارهای روزمره در آینده نیازمند استفاده از اینترنت با سرعت بالاست بنابراین پیشبینی می کنیم تا سال 2041 سرعت اینترنت 500 برابر سرعت هم اکنون شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5482″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row]

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.