فروشندگان فیلترشکن مجازات می‌شوند

مجازات فروشندگان فیلترشکن

مجازات فروشندگان فیلترشکن: وزارت ارتباطات مکلف به شناسایی و از دسترس خارج کردن فیلترشکن‌ها شد.

فروشندگان فیلترشکن مجازات می شوند
مجازات فروشندگان فیلترشکن

ایسنا گزارش داد که طبق تصمیمات اخذ‌شده در کشور، وزارت ارتباطات بایستی فیلترشکن‌ها را شناسایی و از دسترس خارج کند. قوه قضاییه نیز موظف شده است با همکاری وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، با فروشندگان فیلترشکن‌ برخورد قانونی و متخلفان را مجازات کند.

طبق تصمیم جدید که ایسنا گزارش کرده، قرار است با تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان VPN و فیلترشکن‌های غیر‌مجاز برخورد شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است به‌طور مستمر نرم‌افزارهای فیلترشکن را شناسایی و از دسترس خارج و متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی کند.

قوه قضاییه نیز با متخلفین بایستی طبق مجازات پیش‌بینی‌شده در ماده 753 قانون مجازات اسلامی برخورد کند. در‌واقع تولید و توزیع‌کنندگان فیلترشکن‌ها از این پس مشمول مجازات ماده 753 قانون مجازات اسلامی می‌شوند. در مورد اشخاص حقوقی علاوه بر مجازات مندرج در این ماده، شرکت تجاری یا مؤسسه متخلف لغو امتیاز و تعطیل خواهد شد.

مجازات فروشندگان فیلترشکن

طبق این ماده از قانون، هر شخصی که مرتکب تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله نرم‌افزارهای غیرقانونی شود، به حبس از نود‌و‌یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

به‌تازگی نیز برخی صفحات اینستاگرامی فروش VPN مورد برخورد قرار گرفته‌اند. در این پیج‌ها، پست‌هایی مبنی بر توقیف صفحه و تحت پیگرد قرار گرفتن مدیران آن‌ها منتشر شده است.

گفتنی است وزیر ارتباطات در اواخر مهر از تلاش برای جرم انگاری فروش فیلترشکن خبر داده بود. او با تأکید بر اینکه فیلترشکن‌ها به تلفن همراه و لپ‌تاپ مردم آسیب می‌زنند، اظهار داشت فروش فیلترشکن غیرمجاز است، اما برای آن جرم‌انگاری نشده: «تلاش‌هایی برای جرم‌انگاری‌شدن آن در‌حال صورت‌گرفتن است، البته جزو وظایف بنده نیست و نهادهای مربوطه باید دنبال کنند. به‌هر‌حال استفاده از این‌ها باعث ایجاد ناامنی در ابزارهای ارتباطی مردم خواهد شد.»

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.