مدیرعامل دیوار تبرئه شد

اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار پس از بررسی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر، تبرئه شد.

اشکان آرمندهی تبرئه شد
اشکان آرمندهی تبرئه شد

آرمندهی سال گذشته در پی انتشار چند آگهی و محتوای نامناسب آن ها در پلتفرم دیوار، دادگاهی و در نهایت به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

اکنون بر اساس حکم نهایی به مدیرعامل دیوار، مسئولیت کیفری انتشار و تولید محتوای مجرمانه در پیام رسان های اجتماعی داخلی بر عهده کاربر منتشر کننده آن عنوان است و هیچ مسئولیت کیفری شامل پلتفرم و کارمندان پلتفرم های داخلی نمی شود.

روزهای پایانی دی ماه امسال بود که اشکان آرمندهی خبر از احضار مجدد او به دادگاه را داد. این احضار ممکن بود منجر به اجرای حکم زندان او باشد. اما مسئله فقط به اینجا ختم نمیشد. بلکه خیلی از فعالین ارائه دهندگان خدمات کاربر محور هم منتظر اتفاق ها و پیامد های این حکم بودند تا مسیر کاری آنها مشخص شود.

مدیرعامل دیوار
مدیرعامل دیوار

مسئولیت محتوا با کاربر است یا پلتفرم؟

بر اساس ماده 32 قانون جرایم رایانه ای:((ارائه دهندگان خدمات دسترسی موظفند داده های ترافیک را حداقل تا شش ماه پس از ایجاد و اطلاعات کاربران را حداقل تا شش ماه پس از خاتمه اشتراک نگهداری کنند))

این ماده به این منظور قابل توجه است که در صورت انتشار محتوای غیرقانونی از طرف کاربر و در صورت درخواست مراجع ذی صلاح، ارائه دهندگان سرویس موظف هستند تا اطلاعات کاربر خطاکار را به مراکز قضایی بدهند.

بر اساس این ماده، تمام مسئولیت کیفری محتوای منتشر شده روی پلتفرم های داخلی بر عهده کاربر است.

مدیرعامل دیوار تبرئه شد.

اتهام مدیرعامل دیوار، فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا و تشویق به فساد از طریق ایجاد تبلیغات اعلام شده بود. بر همین اساس، حکم پیشین به دلیل فقدان سوءنیت مجرمانه از سوی دیوار در آگهی های مورد اتهام، از سوی قاضی دادگاه تجدیدنطر رد شد.

پرونده مختومه شد.

نتیجه پرونده‌ دیوار و وضعیتی که اشکان میرآرمندهی از آن عبور کرد، روند فعالیت پلتفرم‌های ایرانی را به‌طور جدی‌تر روشن نمود. همچنین نتیجه این پرونده به‌طور شفاف روشن کرد که کاربر و پلتفرم هر کدام چه مسئولیتی در برابر محتوای منتشرشده دارند.

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.