کندی اینترنت فروش اینستاگرامی‌ها را نصف کرد

Untitled-1-[Recoسیلسیلvered]

به‌دلیل اختلالات اینترنت در مردادماه ۱۴۰۱ فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد از بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از فروش خود از طریق اینستاگرام را از دست داده‌اند.

به گزارش روابط‌عمومی پادرو این اطلاعات با مقایسه آمار و ارقام ارائه شده از سوی فروشگاه‌ساز اینستاگرامی پادروشاپ در دو ماه تیر و مرداد ۱۴۰۱ به‌دست آمده است. علی‌رغم رشد ۲۵ درصدی تعداد فروشندگان فعال در پلتفرم پادروشاپ، در مرداد ماه مجموع فروش انجام شده توسط فروشندگان این پلتفرم تنها ۱۰ درصد رشد داشته است. این در حالی است که  با بررسی تک به تک ۱۰ فروشگاه برتر در تیرماه و مقایسه بازدید همان فروشگاه‌ها در مردادماه، بازدید آن‌ها تا ۳۵ درصد کاهش یافته است. این کاهش علی‌رغم افزایش فعالیت‌های بازاریابی این فروشگاه‌ها از ابتدای مرداد هم‌زمان با شروع اختلالات اینترنت بوده است.

در دو سال گذشته کسب‌وکارهای اینستاگرامی و سهم بالای آنها در بازار فروش آنلاین ایران بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. تجارت اجتماعی در کشورهای دیگر نیز با رشد بسیار بالایی روبروست و برخی شبکه‌های مشابه دیگر مانند تیک‌تاک، تلگرام و موارد مشابه به عنوان یک کانال فروش جدید و کارآمد برای کسب‌وکارهای کوچک مطرح شده است .

در ایران، با توجه به فیلتر بودن بیشتر شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، صرفا اینستاگرام و واتساپ به عنوان شبکه اجتماعی و پیام‌رسان پرطرفدار و آزاد باقی مانده است و به همین واسطه، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی، از این بسترها برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون شغل به واسطه اینستاگرام در ایران وجود دارد و بازاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال را ایجاد کرده است. اختلال در اینترنت و کاهش پهنای باند برخی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد مثل اینستاگرام و واتساپ، به شدت بازار این کسب‌وکارها را دچار آسیب کرده است. طبق آخرین گزارش پادرو، در تیرماه حدود ۳۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی از خدمات پادروشاپ استفاده می‌کردند که این رقم در مرداد ماه به بیش از ۳۶هزار فروشگاه‌ افزایش یافته است. در حال حاضر ۴۰۰ هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و معیشت‌شان از طریق این پلتفرم تامین می‌شود

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.