بررسی بازی 2020 Microsoft Flight Simulator

flight simulator microsoft

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بررسی بازی 2020 Microsoft Flight Simulator

در کنار این همه بازی پر زرق و برق و شلوغ با هیجانی وصف نشدنی کافیست به چشمان و مغز خود استراحت دهید. قطعا Microsoft Flight Simulator می تواند این کار را برای شما انجام دهد. این بازی نام آشنا که شبیه ساز پرواز با انواع هواپیماهای مختلف و به روز است از قدیمی های این سبک است که کار خود را در ساال 1982 شروع کرد و تجربه پرواز را به بهترین شکل به گیمر القا کرد. آخرین نسخه ی این بازی در سال 2006 با نام Flight Sim X منتشر شد . حالا بعد از گذشت 14 سال نسخه ی جدید این بازی فوق العاده منتشر شد.

بارزترین مشخصه‌ی شبیه‌ساز پرواز مایکرسافت گرافیک فوق‌العاده و شبیه‌سازی بی‌نظیر آن از کره‌ی زمین است. سازنده بازی ، استودیوی فرانسوی و مستقل آسوبو به کمک مایکروسافت و شرکت‌های دیگر دو پتابایت از اطلاعات ماهوار‌های و داده‌های دقیق جغرافیایی را از نقشه‌های بینگ جمع آوری کردند و به کمک هوش مصنوعی بلک‌شارک و اسکن‌های فتوگرامتری، نقشه‌ای سه بعدی از کل زمین را به وجود آوردند که بخشی از آن به همراه اطلاعات هوایی زنده توسط شبکه‌ی ابری جهانی آژور به بازی استریم می‌شود. در نهایت به کمک این تکنولوژی  آن‎‌ها توانستند 37 هزار فرودگاه 2 تریلیون درخت و 1.5میلیارد ساختمان را به زیبایی شبیه سازی کنند تا پنجره‌ای کوچک را به روی مناظر زیبای‌ جهان بگشایند که شما در ارتفاع 10000  پایی از دیدن آن سیر نمی‌شوید.

این شبیه‌سازی از جهان بی‌نقص نیست و در ارتفاعات نزدیک به 500 پا شما می‌توانید ناهنجاری‌های زیادی را مشاهده کنید مانند شبیه‌سازی غلط کاخ باکینگهام در لندن یا تماشاخانه‌ی ورونا در رم، با اینحال نتیجه کار با توجه به بزرگی مقایس آن قابل ستایش است و تا کنون نزدیک به 400 شهر بدرستی شبیه‌سازی شده‌اند . سازندگان بازی قول داده‌اند که در طی سال‌های آینده مناظر بازی و جزئیات آن را با آپدیت‌های جدید بروز و بهتر کنند. ناگفته نماند که پشتیبانی این عنوان از سازندگان ماد و محتوای سوم شخص روند توسعه این بازی را تسریع خواهد کرد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5562″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

ویژگی منحصر به فرد دیگر شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت استفاده از داده‌های ماهواره‌ای زنده است که واقع‌گرایی و باورپذیری این عنوان را دو صد چندان می‌کند. این به این معنی است که اطلاعات آب و هوایی مثل زمان ، دما ، رطوبت و سرعت باد … همگی بطور زنده و بی‌درنگ به بازی استریم می‌شوند. همچنین اگر در هنگام پرواز با یکی از خطوط واقعی هوایی مثل Turkish Airline یا Emirates روبه‌رو شدید تعجب نکنید ، چنانکه بازی در حال استریم داده‌های ترافیک هوایی بطور زنده می‌باشد. البته استریم این حجم از اطلاعات بدون هزینه نیست و ترافیک زیادی از اینترنت شما را که مقداری نزدیک به 1 گیگابایت در ساعت است را مصرف خواهد کرد.

هدف در بازی Microsoft Flight Simulator تنها یادگیری و تقویت فنون خلبانی نیست ، این بازی به شما اجازه می‌دهد تا کل جهان را کاوش کنید و مناطقی که شاید اکنون در واقیعت دیدن آنها برای شما میسر نباشد را از نمایی نزدیک مشاهده کنید. از رشته‌کوه‌های پوشیده از برف آلپ گرفته گرفته تا دشت سوزان کویر لوت و ، تمامی نقاط جهان با جزئیات و بطور زنده در زیر پای شما قرار دارد. خصوصاً پرواز بر فراز میهن عزیزمان ایران و دیدن طلوع خورشید از پشت رشته کوه‌های زاگرس حسی رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد که قابل وصف نیست. در حال حاضر که ویروس کرونا گربانگیر جهان شده است این شبیه‌ساز می‌تواند وسیله‌ای باشد برای آرامش خاطر علاقه‌مندان به گردش‌گری مجازی که همچنان در قرنطینه به سر می‌برند.

بر خلاف عناوین قبلی، بازی Microsoft Flight Simulator 2020 تنها برای قشر خاصی از دوستداران شبیه‌ساز پرواز نیست و بخش وسیع‌تری از مخاطبان بازی‌های ویدیویی را هدف قرار داده است، حتی اگر شما هیچ تجربه‌ای در هوانوردی یا کار با شبیه‌ساز‌های پرواز ندارید ، می‌توانید با فعال کردن گزینه‌های کمکی که در بازی وجود دارد، مکانی را روی نقشه‌ی جهان انتخاب کنید و به آسانی لذت پرواز را بر فراز آن تجربه کنید. شبیه ساز پرواز مایکروسافت دارای سه گزینه‌ی سخت ، معمولی و آسان است و به همان اندازه که به واقع‌گرایی اهمیت می‌دهد، دسترس‌پذیری بازی را در اولویت خود قرار داده است.

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت از اکثر دسته‌ها و کنترلر‌های شبیه ساز پرواز مثل Logitech Flight Throttle که برای کنترل اهرم رانش هواپیما استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند. طرفداران ژانر شبیه‌سازی برای تجربه بهتر این عنوان می‌توانند از ردیاب حرکت سر TrackIR کنند. با استفاده از سنسور‌های آن، حرکت سر خود را ردیابی کنند و دکمه‌های کنترل‌های درون کابین خلبان را برای عملیات‌های پیچیده‌تر بدون نیاز به موس به سرعت فعال یا غیرفعال کنند.  بعلاوه این بازی از هدست VR  پشتیبانی خواهد کرد اما این ویژگی تنها مختص هدست Reverb G2 است که توسط شرکت HP و مایکروسافت در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5563″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

بخش آموزشی این بازی سعی می‌کند الفبای ابتدایی پرواز را به شما در 8 جلسه با هواپیمای پیش‌ران سِسنا 152 درس ‌دهد، و در طول دوره شما با کنترل فرمان هوپیما، موتور و تراتل، فرود و بلند شدن تغییر جهت سکان، کاربرد پنل‌های‌‎ کابین، تاکسی کردن و … آشنا می‌شوید. اما بخش اعظمی از مطالب مانند چگونگی برقراری ارتباط با برج مراقبت، نحوه‌ی کنترل و فرود هواپیما‌های مسافربری و خیلی از موارد دیگر همچنان بدون توضیح باقی می‌ماند. با اینکه مطالب و ویدیو‌های زیادی درباره‌ی پرواز با هواپیما‌های شبیه‌ساز در فضای اینترنت و یوتیوب وجود دارد اما همچنان جای خالی یک محتوای آموزشی کامل در این بازی احساس می‌شود.

گفتنی است با اینکه بازی مایکروسافت فلایت سیمولاتور از نظر جلوه‌های بصری بی‌نظیر است ولی حجم آن بسیار بالاست و برای اجرای آن در بالاترین سطح گرافیکی و با رزولوشنی بالاتر از 1080p، شما نیاز به سیستمی بسیار قوی خواهید داشت، این امر در پرواز بر روی شهر‌های شلوغ بیشتر هویدا است و نرخ فریم بازی در این مناطق افت شدیدی را حتی تا 20 فریم در ثانیه نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از سیستمی معمولی برای بازی اجرای این بازی استفاده می‌کنید. سطح تنظیمات گرافیکی خود را به مدیوم و پایین‌تر کاهش دهید. همچنین برای اجرای بهتر بازی مطمئن شوید که آخرین ورژن درایور کارت گرافیک را بر روی سیستم شما نصب باشد. برای کاهش زمان بارگذاری حتی‌الامکان بازی را بر روی درایو SSD نصب نمایید. با غیر فعال کردن گزینه Aircraft Traffic Type شما می‌توانید بجای استریم مستقیم و بی‌درنگ از فضای ابری از هوش مصنوعی بازی کمک بگیرید و این نحو از فشار بیشتر به CPU جلوگیری کنید.

نقاط قوت:

گرافیک خیره‌کننده و جلوه‌های بصری زیبا

تکنولوژی استفاده شده در شبیه سازی کره زمین و شهر‌های بزرگ جهان بی‌نظیر است

آب و هوای بی‌درنگ و پرواز در میان ابر‌ها حس فوق‌العاده‌ای را به مخاطب منتقل می‌کند

دسترس‌پذیری بالا و گزینه‌های کمکی مختلف پرواز را برای بازیکنان تازه‌کار ساده‌تر می‌کند

نقاط ضعف:

سیستم مورد نیاز برای بازی بسیار بالاست و بازی هنوز در سطح اولترا نیاز به بهینه‌سازی دارد

بازی به محتوای ‌آموزشی بیشتری نیاز دارد

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.