اپرا مرورگر مجهز به هوش مصنوعی خود را برای کاربران اروپایی iOS عرضه می‌کند

اپرا-iOS-910x600

اپرا اعلام کرد که یک مرورگر جدید مجهز به هوش مصنوعی برای iOS در اروپا عرضه خواهد کرد. اپل به‌دلیل الزامات قانون بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) به موتورهای مرورگر جایگزین اجازه می‌دهد تا در iOS اجرا شوند. این تغییرات به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که مرورگرهایی را ارائه دهند که مبتنی بر موتور مرورگر وب‌کیت (WebKit) نیستند.

براساس بیانیه رسمی اپرا، تغییرات DMA اجازه می‌دهد که کاربران آیفون مرورگر اختصاصی این شرکت را جایگزین سافاری کنند. اپل درحال‌حاضر تنها به مرورگرهای شخص ثالث که از وب‌کیت استفاده می‌کنند، اجازه جایگزین‌شدن با سافاری را می‌دهد؛ وب‌کیت همان موتور مرورگر زیربنای سافاری اپل است. به‌منظور پیروی از DMA، حالا اپل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد مرورگرهای غیر وب‌کیت را نیز ارائه دهند. این امر شامل توسعه‌دهندگانی که از مرورگرهای درون‌برنامه‌ای برای نمایش صفحات وب استفاده می‌کنند نیز می‌شود.

مرورگر مجهز به هوش مصنوعی اپرا در iOS

این شرکت که در نروژ مستقر است، می‌گوید:” به‌عنوان توسعه‌دهنده پیشرو یک مرورگر اروپایی، از تغییرات DMA با هدف تقویت رقابت و ارائه انتخاب متنوع‌تری از مرورگرها در iOS استقبال می‌کنیم. ما قصد داریم این تغییر را با اپرا ون مبتنی بر قابلیت‌های هوش مصنوعی برای iOS ارائه دهیم. علاوه‌براین، ما خوشحالیم که اپل همچنین تنظیمات انتخاب مرورگر را برای iOS ارائه می‌کند. این تنظیمات کمک می‌کند تا کاربر آسان‌تر مرورگر موردعلاقه خود را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض گوشی انتخاب کند.”

انتظار می‌رود مرورگر جدید اپرا در ماه مار(اسفندماه) معرفی شود. با توجه به اینکه این تغیییرات فقط در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود، اپرا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که شدیدا اپل را تشویق می‌کند تا این موارد را در سراسر جهان اجرایی کند.

سال 2023 اپرا از هوش مصنوعی آریا(Aria) رونمایی کرد؛ همچنین این شرکت مرورگر دسکتاپ خود را اپرا وان نامید. اپرا از همین نام در نسخه iOS استفاده خواهد کرد.

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.