عرضه کیس عجیب کولر مستر با طراحی شبیه کوسه و قیمتی نجومی

cooler-master-shark-x-pc-case-side-63b6c7ea745f73edafcd3a8d

در نمایشگاه CES سال گذشته، کولر مستر کیس کوسه‌شکل خود را برای کاربران به نمایش گذاشت، اما خبری از عرضه‌ی آن در بازار نبود. حالا و در جریان نمایشگاه CES 2024، کولر مستر بالاخره تاریخ عرضه‌ی کیس Shark X را سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

ظاهر عجیب و غریب کیس کولر مستر با نورپردازی‌های RGB در جای‌جای آن، فارغ از اینکه می‌تواند عجیب‌ترین المان اتاق گیمرها لقب بگیرد، بلکه نیاز به تمهیدات ویژه‌ای برای جای‌گیری روی میز هم خواهد داشت؛ چرا که تقریبا یک متر ارتفاع دارد.

کیس Shark X یک سیستم از پیش اسمبل شده است و یک پکیج سخت‌افزاری کامل به‌شمار می‌آید. کولر مستر می‌گوید که قیمت کیس کامپیوتر جدیدش بیش از ۷ هزار دلار خواهد بود.

مدلی که از کیس مذکور در نمایشگاه CES امسال به نمایش درآمد، لزوما نسخه‌ی نهایی محصول نخواهد بود اما به‌احتمال زیاد تغییر قابل توجهی در اجزای آن نخواهیم دید.

در حال حاضر و با در نظر داشتن مدل نمایش‌داده‌شده در لاس وگاس، اجزای سخت‌افزاری کیس شامل پردازنده اینتل مدل Core i7-14700KF، کارت گرافیک RTX 4070 Ti ام اس آی، ۳۲ گیگابایت رم DDR5-5600 و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی M.2 PCIe نسل چهار خواهد بود. تمام اجزای سخت‌افزاری روی مادربرد گیگابایت مدل Z790I Aorus Ultra mini-ITX قرار خواهند گرفت.

سیستم خنک‌کننده کیس کولر مستر مدل Shark X متشکل از خنک‌کننده مایع Cooler Master 120 AIO خواهد بود و پاور کولر مستر مدل SFX 850W Gold نیز توان مصرفی کل مجموعه‌ی سخت‌افزار را فراهم می‌کند.

کولر مستر ادعا می‌کند که سیستم دسکتاپش کاملا قابل به‌روزرسانی خواهد بود؛ البته به‌شرط اینکه اجزای سخت‌افزاری مدنظر را بتوان روی مادربرد با فرم فکتور mini-ITX آن جای داد. مثلا کارت گرافیک در بخش پشت کوسه (زیر باله‌ی کوسه) جای می‌گیرد و به‌نظر نمی‌رسد کاربر بتواند RTX 4090 را در آن قسمت جای دهد.

 

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.