چت بات هوش مصنوعی ChatGPT به قابلیت حافظه مجهز می‌شود

ChatGPT-OpenAI-Logos-910x600

شرکت OpenAI اعلام کرده است که قابلیت حافظه را به ChatGPT اضافه می‌کند تا این چت‌بات سلایق کاربران را به‌خاطر بسپارد.

صحبت‌کردن با چت‌بات‌های هوش مصنوعی کار نسبتاً سختی است، چون این ابزارها تاکنون نمی‌توانستند به‌خاطر بسپارند که سلایق شما چیست. اما حالا OpenAI سعی دارد این مشکل را برطرف کند و قابلیت حافظه را در اختیار ChatGPT قرار دهد. در نتیجه این چت‌بات می‌تواند در طول زمان گفت‌وگوهایی را که با شما انجام می‌دهد، در ذهن داشته باشد.

براساس مطلبی که در وب‌سایت OpenAI منتشر شده است، قابلیت حافظه برای ChatGPT به دو روش کار می‌کند. می‌توانید از چت‌بات بخواهید که موضوع خاصی را درباره شما به‌خاطر بسپارد. برای مثال، می‌توانید بگویید که زبان برنامه‌نویسی مورد علاقه شما جاوا اسکریپت است، یا فرزندتان به بادام زمینی حساسیت دارد.

همچنین خود ChatGPT می‌تواند در طول زمان اطلاعاتی را ذخیره کند که از شما دریافت می‌کند. در مجموع هدف این چت‌بات صمیمی‌ترشدن با کاربر خواهد بود و از این طریق می‌تواند هوشمندتر هم عمل کند. افزون‌براین، می‌تواند بهتر از قبل به نیازهای کاربران پاسخ بدهد.

ChatGPT با قابلیت حافظه حرف‌های شما را به خاطر می‌سپارد

هر GPT سفارشی هم حافظه خاص خودش را خواهد داشت. OpenAI از Books GPT به‌عنوان یک مثال نام می‌برد. این GPT با کمک قابلیت حافظه می‌تواند به‌طور خودکار به‌خاطر بسپارد که شما کدام کتاب‌ها را خوانده‌اید و چه ژانرهایی را بیشتر دوست دارید.

قابلیت حافظه به شیوه‌های گوناگون می‌تواند برای ChatGPT کاربردی باشد و به پیشرفت این سرویس کمک کند. از سوی دیگر، OpenAI با این استراتژی می‌تواند اطلاعات بیشتری را درباره کاربران گردآوری کند و در طول زمان پروفایلی برای شما بسازد.

OpenAI می‌گوید کنترل حافظه ChatGPT را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سیستم را به‌گونه‌ای آموزش داده است تا چیزهای حساس مثل وضعیت سلامت شما را ثبت نکند. به‌علاوه، همیشه می‌توانید از ChatGPT بپرسید که چه چیزهایی درباره شما می‌داند و از طریق بخش Manage Memory بخشی از این اطلاعات را حذف کنید.

این شرکت از حالتی موسوم به Temporary Chat هم اسم برده که به‌نوعی یک حالت گفت‌وگوی ناشناس است. در این حالت می‌توانید با ChatGPT حرف بزنید، اما اطلاعاتی درباره شما ثبت نمی‌شود. البته امکان غیرفعال‌کردن کلی قابلیت حافظه نیز برای اکانت‌ها وجود خواهد داشت، اما این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود و از اطلاعات آن برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

قابلیت حافظه در ChatGPT فعلاً تنها به‌صورت آزمایشی در دسترس گروه محدودی از کاربران قرار دارد.

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.